Dersom du ikke finner svar på det du lurer på, kontakt oss på kundeservice@skappelstrikk.no.

Hvordan lang tid tar det før jeg får pakken min?

Normalt vil varen pakkes og sendes første arbeidsdag etter at bestillingen er mottatt. Etter du har gjennomført kjøpet, tar det vanligvis 1-3 arbeidsdager før pakken er på ditt lokale postkontor. Når kjøpet er gjennomført, vil du motta en sporingskode, slik at du kan følge pakkens bevegelser på posten.no fra oss til ditt lokale postkontor. Sporingsnummeret er det samme som ordre ID i ordrebekreftelsen du vil motta på mail.

Hvordan returnerer jeg en vare?

I pakken du mottar fra oss, ligger vedlagt angreskjema som du benytter dersom du ønsker å returnere varen. Fyll ut skjemaet og send pakken i retur til oss. Hvis du av en grunn ikke har fått returskjema med i pakken din, ta kontakt med oss på kundeservice@skappelstrikk.no. :)

Hva kan jeg returnere?

Alle varer du kjøper på nett kan du returnere, i originalemballasjen, så lenge du ikke har tatt dem i bruk eller ødelagt dem på noen måte.
Se forøvrig våre standard salgsvilkår.

Hvor lang tid har jeg på meg til å returnere varen?

Fra du mottar pakken har du 14 dager til å returnere, eller gi beskjed om at det kommer varer i retur for så å returnere til oss innen rimelig tid.

Kan jeg returnere varen i showroomet deres?

Ja, du kan returnere tilbake varene til vårt showroom i Oslo. Adressen vår er Niels Juels gate 39a, 0257 Oslo.
Du slipper da fraktkostnader.

Er det gratis å returnere varen?

Du kan besøke oss i showroomet vårt i Niels Juels gate 39a, 0257 Oslo og bytte kostnadsfritt.
Alternativt kan du returnere varen. Du må da selv dekke fraktkostnadene.
Vedlagt i pakken du mottar fra oss, ligger angreskjema som du benytter dersom du ønsker å returnere varen. Fyll ut skjemaet og send pakken i retur til oss. Hvis du av en grunn ikke har fått returskjema med i pakken din, ta kontakt med oss på kundeservice@skappelstrikk.no. :)

Koster det penger å bytte?

Dersom du bytter i en vare med samme verdi, betaler du frakt tur/retur. Har ny vare annen verdi, vil mellomværende gjøres opp.

Kan jeg bytte Skappel-varer kjøpt hos andre garnforhandlere hos dere?

Det er dessverre ikke mulig. Du kan kun bytte varer kjøpt i vår nettbutikk.

Hvordan kan jeg betale?

Vi bruker PayPal og DIBS som betalingstjenester på vår nettside. Med disse betalingstjeneste kan du velge å betale via din PayPal konto, med bankkort, de aller fleste kredittkort (ikke Diners), eller faktura. Ved fakturabetaling må varene leveres til folkeregistrert adresse.

Kan jeg betale med kredittkort eller faktura?

Du kan betale med de aller fleste kredittkort (ikke Diners), og vi tilbyr også faktura (med levering til folkeregistrert adresse).

Er det trygt å betale med kort?

Ja, det er helt trygt! Det er også trygt å lagre kortinformasjonen hos oss slik at det går fortere neste gang. :)

Lagrer dere kortinformasjonen min?

Bare hvis du sier at vi skal gjøre det. Da slipper du å taste inn all informasjonen neste gang du handler i nettbutikken vår. Det er forresten ikke vi som lagrer den, men vår sertifiserte betalingsleverandør - kortinformasjonen din blir aldri sett av våre øyne.

Kan jeg kansellere min ordre?

Hvis du nylig har foretatt ordren kan det være mulig, ring oss på +47 915 80 980 eller send en mail til kundeservice@skappelstrikk.no og vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe.

Kan jeg kjøpe gavekort på nett?

Det kan du dessverre ikke gjøre per i dag.

Hvor lang tid tar det før jeg får pakken min?

Vi pakker og sender ut normalt påfølgende arbeidsdag etter at bestillingen er mottatt. Etter du har gjennomført kjøpet tar det normalt 1-3 arbeidsdager før pakken din er på ditt lokale postkontor. Hvis du lurer på hvor pakken din er, kan du spore pakken din på posten.no med sporingsnummeret sendt til deg på mail fra SKAPPEL.

Kan jeg hente varen selv?

Ja, det kan du! Da velger du “Pick up in showroom” som fraktalternativ, så får du beskjed fra oss når pakken er klar. All vareutlevering foregår i vårt show room på Frogner. Adressen er Niels Juels gate 39 a, 0257 Oslo. Du får også oppgitt adresse når du klikker på fraktalternativet i handlekurven.

Hva er fraktkostnaden?

Vi har fastpris på frakt av kit. Fraktprisen er kr 120,- uansett antall varer og hvor i Norge du handler fra. Du kan også velge fraktalternativet "Pick up in showroom", da plukker du selv opp varene dine kostnadsfritt i vårt showroom på Frogner. Adressen er Niels Juels gate 39 a, 0257 Oslo.

Kan jeg få oppskriften jeg bestilte tilsendt i posten?

Alle enkeltoppskrifter bestilt på vår nettside blir sendt via email. Oppskriften får du kun tilsendt i posten om du bestiller strikkesett på vår nettside.

Når kan jeg forvente å motta oppskriften jeg har bestilt?

Når du har betalt for oppskriften og fått kvittering fra PayPal, vil du motta en email med en link der du kan laste ned oppskriften i PDF-format.
Dersom du ikke mottar denne mailen, er det sannsynlig at den har blitt stanset i spamfilteret ditt. Da finner du den under søppelpost. Pass på at riktig email-adresse er oppgitt.

Jeg har ikke mottatt oppskriften jeg bestilte, hvor er den?

Alle enkeltoppskrifter bestilt på vår nettside blir sendt via email. Du vil øyeblikkelig etter kjøp motta en mail med link til oppskriften. Om du ikke får denne mailen kan den ha blitt stoppet i spamfilteret i mailen din. Sjekk da søppelpost mappen. Dersom du fortsatt ikke finner mailen med oppskriften, send oss en mail til kundeservice@skappelstrikk.no og vi vil hjelpe deg.

Hvordan kan jeg spore pakken min?

Når bestillingen er sendt vil du motta en e-post med sporingsinformasjon slik at du kan følge pakkens reise. Hvis du ikke mottar denne mailen, vennligst kontakt oss på kundeservice@skappelstrikk.no og vi vil oppdatere deg med sporingsinformasjon.
For å være sikker på at du får ordrebekreftelse og hentemelding fra Bring, pass på at riktig email-adresse og telefonnummer er oppgitt.

Hvordan kan jeg få varen levert?

Du kan få den til postkontoret, hjem på døren, levert på jobben eller hente selv i vårt Show room på Frogner. I alle tilfeller får du beskjed når den er på vei eller klar til henting.

Kan jeg bestille varer til utlandet?

Vi sender garn og strikkesett kun til adresser i Norge. Oppskrifter derimot kan du bestille fra hvor som helst i verden da dette blir sendt via epost.

Hvordan klager jeg på en vare?

Hvis du ønsker å klage på en vare, send oss en mail til kundeservice@skappelstrikk.no, så vil vi hjelpe deg.

Hva gjør jeg om varen er ødelagt?

Da kontakter du oss så fort som mulig på kundeservice@skappelstrikk.no så løser vi problemet.

Jeg har fått feil vare, hva gjør jeg?

Om du har mottatt feil vare, eller opplever mangler ved varen, kontakt oss på kundeservice@skappelstrikk.no så skal vi rydde opp med det samme!

Hvordan finner jeg ut hvilken størrelse jeg skal ha?

Hvis du klikker deg inn på et av våre produkter, se under "Detaljert beskrivelse". Her finner du informasjonen du trenger om oppskriften. Her står det hvilken størrelse modellen på bildet har på, og du kan også bruke målene oppgitt for å vurdere hvilken størrelse du bør ha.

Ikon beskrivelser
Hva får jeg når jeg bestiller strikkesett

Når du bestiller strikkesett får garnet til plagget du bestilte, oppskrift, SKAPPEL garnpose, SKAPPEL label til plagget en liten hyggelig beskjed. :)

Det er noe jeg ikke forstår i oppskriften, hva gjør jeg?

I hovedmenyen vår finnes det også instruksjonsvideoer som kan hjelpe dere videre på vei med strikkeprosjektet.

Jeg står fast og kommer ikke videre med strikkeprosjektet mitt, hvor kan jeg få hjelp?

Står du fast med strikkeprosjektet eller har spørsmål til en av våre oppskrifter ta kontakt med oss på kundeservice@skappelstrikk.no, så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Du kan også komme innom vårt showroom i Niels Juels gate 39 A, 0257 Oslo, så vil vi hjelpe deg. Vi har åpent alle ukedager mellom kl. 09.00-16.00.

Strikkefasthet

Strikkefasthet er oppgitt på første side i Skappel-oppskriftene.

Jeg har fått feil farge på garnet jeg bestilte, hva gjør jeg?
Jeg har ikke nok garn til å fullføre plagget mitt, hva gjør jeg?

Det skal alltid være nok nøster i strikkesettet til å fullføre plagget, men det forutsetter at du følger strikkefasthet og mål oppgitt i oppskriften. Det er derfor viktig at du sjekker strikkefasthet (se forklaring på strikkefasthet under "spørsmål angående begreper") før du starter å strikke plagget. Vi strikker alle litt forskjellig, og ved å sjekke strikkefasthet kan du se om det er behov for å gå opp eller ned en pinnestørrelse.

Om du har fulgt oppgitt mål og strikkefasthet, men likevel har for lite nøster, ta kontakt med vår kundeservice på mail kundeservice@skappelstrikk.no.