Dersom du ikke finner svar på det du lurer på, kontakt oss på [email protected]

Hvordan lang tid tar det før jeg får pakken min?

Normalt vil varen pakkes og sendes første arbeidsdag etter at bestillingen er mottatt. Etter du har gjennomført kjøpet, tar det vanligvis 1-3 arbeidsdager før pakken er på ditt lokale postkontor. Når kjøpet er gjennomført, vil du motta en sporingskode, slik at du kan følge pakkens bevegelser på posten.no fra oss til ditt lokale postkontor. Sporingsnummeret finner du i samme mail som ordrebekreftelsen.

Hvordan returnerer jeg en vare?

I pakken du mottar fra oss, ligger vedlagt returskjema som du benytter dersom du ønsker å returnere varen. Fyll ut skjemaet og send pakken i retur til oss. Hvis du av en grunn ikke har fått returskjema med i pakken din, ta kontakt med oss på [email protected]

Hva kan jeg returnere?

Alle varer du kjøper på nett kan du returnere, i originalemballasjen, så lenge du ikke har tatt dem i bruk eller ødelagt dem på noen måte.
Se forøvrig våre standard salgsvilkår.

Hvor lang tid har jeg på meg til å returnere varen?

Fra du mottar pakken har du 14 dager til å returnere, eller gi beskjed om at det kommer varer i retur for så å returnere til oss innen rimelig tid.

Kan jeg returnere varen i showroomet deres?

Ja, du kan returnere tilbake varene til vårt showroom i Oslo. Adressen vår er Niels Juels gate 39a, 0257 Oslo.

Er det gratis å returnere varen?

Vi tilbyr 14 dagers fri retur. Kontakt [email protected] og du vil motta en fraktetikett på mail som du kan feste på pakken du ønsker å returnere.

Vedlagt i pakken du mottar fra oss, ligger returskjema som du benytter dersom du ønsker å returnere varen. Fyll ut skjemaet og send pakken i retur til oss. Hvis du av en grunn ikke har fått returskjema med i pakken din, ta kontakt med oss på [email protected]

Koster det penger å bytte?

Dersom du bytter i en vare med samme verdi, betaler du frakt tur/retur. Har ny vare annen verdi, vil mellomværende gjøres opp.

Kan jeg bytte Skappel-varer kjøpt hos andre garnforhandlere hos dere?

Det er dessverre ikke mulig. Du kan kun bytte varer kjøpt i vår nettbutikk.

Hvordan kan jeg betale?

Vi bruker kortbetaling via NetAxept (Visa, MasterCard og Maestro) og Vipps som betalingstjenester på vår nettside. Med disse betalingstjeneste kan du velge å betale via ditt bankkort eller ved bruk av Vipps.

Kan jeg betale med kredittkort eller Vipps?

Du kan betale med de aller fleste kredittkort (ikke Diners), og Vipps

Er det trygt å betale med kort?

Ja, det er helt trygt! Det er også trygt å lagre kortinformasjonen hos oss slik at det går fortere neste gang.

Lagrer dere kortinformasjonen min?

Bare hvis du sier at vi skal gjøre det. Da slipper du å taste inn all informasjonen neste gang du handler i nettbutikken vår. Det er forresten ikke vi som lagrer den, men vår sertifiserte betalingsleverandør - kortinformasjonen din blir aldri sett av våre øyne.

Kan jeg kansellere min ordre?

Hvis du nylig har foretatt ordren kan det være mulig, ring oss på +47 915 80 980 eller send en mail til [email protected] og vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe.

Kan jeg kjøpe gavekort på nett?

Det kan du dessverre ikke gjøre per i dag.

Hvor lang tid tar det før jeg får pakken min?

Vi pakker og sender ut normalt påfølgende arbeidsdag etter at bestillingen er mottatt. Etter du har gjennomført kjøpet tar det normalt 1-3 arbeidsdager før pakken din er på ditt lokale postkontor. Hvis du lurer på hvor pakken din er, kan du spore pakken din på posten.no med sporingsnummeret sendt til deg i samme mail som ordrebekreftelse fra SKAPPEL.

Kan jeg hente varen selv?

Ja, det kan du! Da velger du “Hent varen i SKAPPEL Brandstore” som fraktalternativ, så får du beskjed fra oss når pakken er klar. All vareutlevering foregår i vår Brandstore på Frogner. Adressen er Niels Juels gate 39 a, 0257 Oslo. Du får også oppgitt adresse når du klikker på fraktalternativet i handlekurven.

Hva er fraktkostnaden?

Handler du for over 1100,- spanderer vi frakten i Norge. Vi har fastpris på frakt . Fraktprisen er kr 99,- uansett antall varer og hvor i Norge du handler fra. Du kan også velge fraktalternativet "Hent varen i SKAPPEL Brandstore", da plukker du selv opp varene dine kostnadsfritt i vårt Brandstore på Frogner. Adressen er Niels Juels gate 39 a, 0257 Oslo.

Selger dere enkeltoppskrifter?

Oppskrift følger med når man handler strikkesett eller garn. Vi selger ikke enkeltoppskrifter separat.

Hvordan kan jeg spore pakken min?

Når bestillingen er sendt vil du motta en e-post med sporingsinformasjon slik at du kan følge pakkens reise. Hvis du ikke mottar denne mailen, vennligst kontakt oss på [email protected] og vi vil oppdatere deg med sporingsinformasjon.
For å være sikker på at du får ordrebekreftelse og hentemelding fra Bring, pass på at riktig email-adresse og telefonnummer er oppgitt.

Hvordan kan jeg få varen levert?

Du kan få den til ditt lokale postkontor eller hente selv i vår Brandstore på Frogner. I alle tilfeller får du beskjed når den er på vei eller klar til henting.

Kan jeg bestille varer til utlandet?

Vi sender garn og strikkesett til adresser i Norge, Sverige og Danmark.

Hvordan klager jeg på en vare?

Hvis du ønsker å klage på en vare, send oss en mail til [email protected], så vil vi hjelpe deg.

Hva gjør jeg om varen er ødelagt?

Da kontakter du oss så fort som mulig på [email protected] så løser vi problemet.

Jeg har fått feil vare, hva gjør jeg?

Om du har mottatt feil vare, eller opplever mangler ved varen, kontakt oss på [email protected] så skal vi rydde opp med det samme!

Hvordan finner jeg ut hvilken størrelse jeg skal ha?

Hvis du klikker deg inn på et av våre produkter, se under "Detaljert beskrivelse". Her finner du informasjonen du trenger om oppskriften. Her står det hvilken størrelse modellen på bildet har på, og du kan også bruke målene oppgitt for å vurdere hvilken størrelse du bør ha.

Ikon beskrivelser
Hva får jeg når jeg bestiller strikkesett

Når du bestiller strikkesett får garnet til plagget du bestilte, oppskrift, SKAPPEL garnpose, SKAPPEL label til plagget en liten hyggelig beskjed. :)

Det er noe jeg ikke forstår i oppskriften, hva gjør jeg?

I hovedmenyen vår finnes det også instruksjonsvideoer som kan hjelpe dere videre på vei med strikkeprosjektet.

Jeg står fast og kommer ikke videre med strikkeprosjektet mitt, hvor kan jeg få hjelp?

Står du fast med strikkeprosjektet eller har spørsmål til en av våre oppskrifter ta kontakt med oss på [email protected], så skal vi gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Du kan også komme innom vår brandstore i Niels Juels gate 39 A, 0257 Oslo, så vil vi hjelpe deg. Vi har åpent alle ukedager mellom kl. 11.00-16.00.

Strikkefasthet

Strikkefasthet er oppgitt på første side i Skappel-oppskriftene.

Jeg har fått feil farge på garnet jeg bestilte, hva gjør jeg?

Ta kontakt med [email protected] og vi vil hjelpe deg innen kort tid!

Jeg har ikke nok garn til å fullføre plagget mitt, hva gjør jeg?

Det skal alltid være nok nøster i strikkesettet til å fullføre plagget, men det forutsetter at du følger strikkefasthet og mål oppgitt i oppskriften. Det er derfor viktig at du sjekker strikkefasthet (se forklaring på strikkefasthet under "spørsmål angående begreper") før du starter å strikke plagget. Vi strikker alle litt forskjellig, og ved å sjekke strikkefasthet kan du se om det er behov for å gå opp eller ned en pinnestørrelse.

Om du har fulgt oppgitt mål og strikkefasthet, men likevel har for lite nøster, ta kontakt med vår kundeservice på mail [email protected]